Monday 8 May 2017

SUSTAINED RELEASE VITA C PLUS

Demam vitamin C melanda sejak akhir-akhir ini. Ramai orang tahu vitamin C penting untuk tubuh badan kita tetapi sebenarnya apakah peranannya dalam memelihara kesihatan kita?

Vitamin C penting kerana:-
1. Membentuk kolagen
2. Memperbaiki symptom pendarahan
3. Peningkatan sistem imun
4. Memerangi kanser
5. Mencantikkan kulit
6. Memperbaiki insomnia
7. Mengekalkan kolestrol sihat


Manfaat Utama Vitamin C Shaklee

1. Membentuk kolagen ~ merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ia mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik

2. Memperbaiki Simptom Pendarahan ~ kekurangan vitamin c adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

3. Peningkatan Sistem Imun ~ membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zar besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga mengurangkan simptom flu dan selsema.

4. Memerangi Kanser ~ satu-satunya anti oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel2 kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel2 kita.

5. Mencantikkan Kulit ~ pengambilan vitamin c setiap hari mampu menjadikan kulit lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukkan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama masalah jeragat.

6. Memperbaiki Insomnia ~ memperbaiki insomnia, stress serta masalah berkaitan mental seperti keresahan.

7. Mengekalkan Kolesterol Sihat ~ ia mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Disebakan ia sangat penting kepada tubuh badan, Shaklee telah meningkatkan kandungannya dari 500mg kepada 922mg setiap tablet supaya dapat menampung kekurangan vitamin C dalam tubuh kita mengikut peredaran masa

Siapa yang perlu ambil vitamin C

1. Perokok – kerana 1 batang rokok akan melupuskan 50-100mg vitamin C
2. Orang yang mudah stress – kerana stress akan mempercepatkan penyusutan vitamic C
3. Orang yang ingin mencantikkan kulit atau mempunyai masalah kulit seperti jerawat atau eczema
4. Membina kolagen kulit yang sihat dan memperbaiki tisu kulit .
5. Semua orang yang menginginkan kesihatan tubuh badan yang baik kerana vita C menyokong sistem imun dan mengurangkan selsema

Apa yang membezakan vitamin C Shaklee dengan jenama yang lain

1. Vitamin C Shaklee bukan vitamin sintetik. Supplement yang berada di Shaklee semunya teridiri daripada vitamin natural.

2. Vitamin C Shaklee bersifat ‘sustained Release’/pelepasan masa. Sebiji vita C Shaklee anda akan mendapat manfaatnya selama 9 jam (922mg), kerana ianya di lepaskan sebanyak 100mg bagi setiap 1 jam. Wow anda mendapat manfaat selama 9 jam tanpa henti.

3. 1 tablet vitamin C Shaklee (500mg) bersamaan dengan 7 setengah biji oren. Bayangkan dengan hanya memakan 1 biji tablet vita C Shaklee, anda mendapat manfaat sebanyak anda memakan 7 biji setengah oren setiap hari.

4. Vita C Shaklee mempunyai ‘bioflavonoids’-ianya adalah pigmen tumbuh-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus yang membantu penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri dari oksida

5. Tiada perasa tiruan, pemanis atau bahan pengawet tambahan. Semuanya NATURAL.

Jika anda inginkan vitamin C yang NATURAL dan benar2 bermanfaat untuk anda, maka Vitamin C Shaklee adalah pilihan yang paling tepat sekali.

banyak manfaat vitamin C shaklee ni..
wassap saya untuk order di 019 3861980 atau untuk lebih info







No comments:

Post a Comment