Sunday 28 May 2017

PUASA ENJOY DENGAN OVERNIGHT OATS ESP & KURMA

PUASA ENJOY DENGAN OVERNIGHT OATS ESP & KURMA

sejak2 puasa ni menu bersahur dengan overnight oat ni jadi trending.. saya akui sejak bersahur dengan overnight oats ni badan rasa bertenanga.. susu badan pula sentiasa MERIAH.. alhamdulillah..



Rasa overnight oats ni sgt2 sedap.. yummy2.. sory buat terliur di tengah hari ni.

Ada yang tanya saya resepinya.. ok meh saya kongsikan resepinya.. jadi malam ni kita dah boleh buat overnight oats untuk sahur besok pagi yer

Menu

1. Bekas kaca berpenutup
2. Rolled oats
3.plain yugourt
4. Fresh milk
5.ESP shaklee
6. Chia seed
7. Kurma/kismis/buah2an

Caranya

1. Masukkan rolled oats kedalam bekas kaca sehingga 1/2. Terpulang ada yg suka rolled oat ada yg suka instant oat.. bagi saya semua ok sbb saya dah penah rasa kedua2 jenis ni..
2. Masukkan plain yugourt 1 @ 2sudu ikut rasa masing2 ada yg suka rs masam lebih ada yg x suka.. mcm saya just letak 1 sudu sje.. if x de plain yugourt blh letak yugourt berperisa..
3. Chia seed suku sudu sj
4. Fresh milik di tuang kedalam bekas kaca sehingga tenggelam oat dan isi yg lain
5. ESP 1 sudu
6. Letak kurma/kismis/kekacang/buah2an

Dah sudah gaulkan sebati dan tutup botol kaca simpan dalam peti sejuk semalaman..disarankan buah2 masan atau kekacang sebaiknya di letak sewaktu ingin makan overnight oat.. tidak di campur sekali dan di simpan semalaman bagi mengelakkan rasa masam bergantung kepads jenis buah yg di guna.. macam saya just letak kurma yg di siat2 sbb sedap SANGAT rasnya.

TARA.. dah siap.. esok pagi buka botol dan mulakan niat bersahur dan bersahur dgn overnight oat.. sihat dan selamat..

Ini juga salah satu cara saya untuk turunkan berat badan dengan sihat..

#kesihatanhartapalingberharga
#sayajualsayaguna

No comments:

Post a Comment